آی تی تیم وبلاگ

انواع متاتگ

دسته بندی: آموزش سئو

بروزرسانی شده در 8 آبان 1400

متاتگ

معرفی متاتگ های مهم

1_ متا تگ کلمه کلیدی (keyword meta tag) ، 2_ متاتگ توضیحات صفحه (meta tag description) ، 3_ متاتگ عنوان (title)

متاتگ کلمه کلیدی

متاتگ  کلمه کلیدی ، موتورهای جستجو را راهنمایی می کند که موضوع کلمه مورد نظر چیست ، این کلمات خاص از مابقی کلمات محتوا متمایز می شوند و دلیل آن این است که در سورس کدهای صفحات وجود دارد.

شما باید محتوا را بر اساس کلمه کلیدی خود بهینه سازی کنید در غیر اینصورت موجب تاثیرات منفی در سایت شما می گردد. به طور مثال زمانی که محتوایی در مورد لوازم خانگی تولید می کنید نباید از کلمات کلیدی نامربوط مانند وام مسکن استفاده کنید.

چیزی که در مورد رفتار کاربران جستجوگر می دانیم این است که نتایج نامربوط هیچ جذابیتی برای آن ها ندارد و ما به عنوان فروشنده یا کارشناس تولید محتوا باید بر اساس نیاز مشتری کلمات را ایجاد کنیم .

البته به دلیل سواستفاده های زیاد از کلمات کلیدی نامربوط و استفاده از سئو کلاه سیاه ، برای بالا آوردن سایت در نتایج جستجو گوگل اعلام کرده است که رتبه متاتگها کلمه کلیدی را بسیار کم کرده است ولی هنوز در الگوریتم های گوگل وجود دارد و حذف نشده است.

نکات مهم جهت استفاده از متاتگ کلمه کلیدی :

  • دقت کنید که در اضافه کرده کلمات کلیدی در متاتگها زیاده روی نکنید . زیرا این عمل توسط الگوریتم های گوگل شناسایی می شود و سریعا سایت مورد نظر جریمه خواهد شد.
  • از تکرار کلمه کلیدی به شدت بپرهیزید و سعی کنید به جای این کار از کلمات مترادف استفاده کنید.
  • برای سایت های فارسی نباید بیش از ۲۰۰ کاراکتر و در سایت های انگلیسی نباید بیش از ۴۰۰ کاراکتر شود.
  • کلمات کلیدی را می توانید با ( ,  ) بدون فاصله از هم جدا کنید.
  • از اشتباهات تایپی در استفاده از متاتگ کلمه کلیدی بپرهیزید.
  • برای یافتن بهترین کلمه کلیدی از ابزارهای مختلفی مانند (kwfinder – Keyword Tool – Keyword planner – google console ) استفاده کنید.

متاتگ توضیحات صفحه بخش مهمی در سئو می باشد که کاربران پس از عنوان در جستجوها مشاهده می کنند. این متاتگها هم برای موتور جستجو و هم برای کاربر از اهمیت بالایی برخوردار است ، و هر دو برای یافتن موضوع مورد بحث صفحه از متاتگ توضیحات استفاده می کند. نحوه قراردادن این متاتگها در تگ head است.

نکات مهم جهت استفاده از متاتگ توضیحات صفحه :

  • دقت کنید که متن توضیحات صفحه از محتوای داخل صفحه برداشته شود . زیرا این مورد توسط موتورهای جستجو مقایسه می گردد و اگر متن مورد نظر در صفحه نبود امتیاز کم می شود.
  • به هیچ عنوان از توضیحات تکراری در صفحات مختلف سایت خود استفاده نکنید ، هر صفحه باید meta description منحصر به خود را داشته باشد. شما اگر description  را خالی بگذارید بهتر از این است که به صورت تکراری باشد. زیرا در صورت خالی بودن توضیحات صفحه ، گوگل متنی را از محتوای همان صفحه جهت نمایش انتخاب می کند.
  • توجه کنید که حداکثر تعداد کاراکترها در متاتوضیحات ۱۶۰ کاراکتر می باشد و در صفحه سرچ گوگل بیش از این را نمایش نمی دهد.
  • در description متن جذابی را قرار دهید تا کاربر با خواندن متن شما ترغیب به بازدید از سایت شما شود. در ضمن به این نکته دقت کنید که حتما یک بار کلمه کلیدی مورد نظر خود را می توانید استفاده کنید و بیش از یک بار جمله شما بی مفهوم می کند.

متاتگ عنوان (title) :

metatag عنوان  بسیار در سئو از اهمیت بالایی برخوردار است و یکی از قدرمند ترین سیگنال ها را در رتبه بندی گوگل دارد. جهت معرفی سایت شما در موتورهای جستجو بسیار کاربرد دارد.  محتوای این تگ در تب مرورگر و همینطور در نتایج جستجو به نمایش در می آید. وجود کلمات کلیدی در عنوان صفحه باعث جذب کاربران برای کلیک می شود و همین کار موجب افزایش نرخ کلیک برای وب سایت شما می شود.

درعنوان صفحه ابتدا باید حتما از کلمات کلیدی اصلی استفاده شود و در ادامه می توانید یک کلمه کلیدی فرعی نیز اضافه کنید.

متاتگ
متاتگها